Шукати в цьому блозі

Як правильно орендувати квартиру?


Орендувати квартиру здається справою дуже не складною. Цією видимою простотою користуються зазвичай квартирні аферисти. Щоб не стати їх жертвою, майбутньому орендарю потрібно запам'ятати всього два звичайних правила. Перше, у потенційного орендодавця обов'язково повинні бути в наявності документи, що підтверджують його право
на конкретну нерухомість. Друге, укладення договору оренди житлового приміщення (договір найму) між орендодавцем та орендарем обов'язково!

Договір є офіційним доказом прав орендаря. Він не дозволить власнику квартири творити якесь самоуправство. І якщо власник буде порушувати умови, прописані в договорі, орендар зможе відстояти свої права. Договір найму - це найкращий захист. Але тільки в тому випадку, якщо він складений грамотно!

Перед тим як укладати договір, майбутньому орендарю необхідно упевнитися, що він має справу з власником квартири або з його довіреною особою. Перевірити це можна лише за допомогою право-встановлювальних документів (договір купівлі-продажу, договір дарування, договір міни тощо). Якщо ж квартиру здає не власник, а його довірена особа, то у нього повинна бути нотаріально завірене доручення, що підтверджує його повноваження по відношенню до конкретної квартири.

До цього питання не можна підходити легковажно. Якщо договір оренди підпише неуповноважена особа, договір буде вважатися недійсним з усіма витікаючи ми наслідками, що несуть для орендаря цілу низку проблем. Будьте уважні, якщо у житлового приміщення декілька власників (це характерно, наприклад, для комунальних квартир), то в цьому випадку знадобиться згода кожного.

Тому лише після перевірки право-встановлювальних документів можна приступати до складання договору оренди. Даний договір обов'язково повинен включати в себе наступні пункти: опис квартири (адреса, кількість кімнат тощо), відомості про власників (посилання на право-встановлювальні документи в даному пункті обов'язкові!), Відомості про осіб, які будуть проживати в квартирі, що орендується ( вказуються їх паспортні дані), розмір орендної плати та терміни її погашення. Тут же обговорюються і умови оплати комунальних послуг. Окремим пунктом можна відзначити умови відвідування квартири власником. Наприклад, він обов'язково повинен попереджати орендаря про свій візит напередодні. Крім цього в папері обумовлюються термін дії договору та умови його розірвання.

Додатковим (але не менш важливим!) Документом є акт прийому-передачі. Складається він за такою схемою: у першу чергу вказується адреса, за якою знаходиться приймається в оренду житлоплощу, потім перераховується майно, яке знаходиться в квартирі. Цей документ підписують обидві сторони.

Можна порадити включити в «пакет документів орендаря» розписки за орендну плату та комунальні платежі. Вид даної розписки великої ролі не грає. Це може бути зведена таблиця або окремий листок за кожний місяць. Головне, щоб на папері був вказаний рік, місяць і сума, яку орендар віддав власнику. Цей папір обов'язково повинна бути завірена підписом орендодавця. У разі виникнення неприємних ситуацій, коли орендодавець повторно вимагає гроші за один і той же місяць, розписка допоможе орендареві відстояти свою правоту.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.